De aankomst - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Marc Heuvel - WaarBenJij.nu De aankomst - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Marc Heuvel - WaarBenJij.nu

De aankomst

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marc

30 Januari 2009 | Estland, Tallinn

Gegroet allen,

Om half 4 's nachts in de auto naar Düsseldorf was nog wel aardig, maar de daaropvolgende vlucht was zwaarder dan verwacht. Na een voorgaande nacht van niet slapen blijkt een vliegritje toch vermoeiend te zijn. Op weg naar Kopenhagen lag Carlijn al te slapen, hoewel ik de oogjes nog open wist te houden. Aldaar ging het echter mis en de anderhalf uur wachten, werd mij ook teveel. Vervolgens konden we echter eerste klas vliegen, stond op het ticket, dus dat beloofde veel goeds. Estonian Air blijkt echter toch een andere invulling te geven aan eerste klas als wij dachten en het werd een vrij krappe vlucht, waarbij we nog net niet tussen de geiten en de kippen hoefden te verblijven.
Hoe dan ook, na vijf uurtjes onderweg te zijn geweest, arriveerden we gaar en doodop in de mooie Estische hoofdstad. De taxichauffeur vroeg vervolgens veel te veel geld voor een korte rit, maar introduceerde ons wel goed door het geven van nutteloze informatie.
Het appartement bleek vervolgens prima in orde, hoewel de buitenkant doet denken aan een getto uit Schindlers List. Kairi, mijn Estische huisgenote, is erg behulpzaam, hoewel ze wel een beetje een rotzooitje heeft gemaakt van het appartement. Nou ja, 's middags wat dingetjes gekocht en 's avonds met zijn drieën (wij en Kairi) uiteten geweest in een ontzettend hip restaurant. Gezelligheid troef, waarna we gelukkig konden gaan slapen.
Gisteren voornamelijk gewerkt aan achterstallige opdrachten, waarna we 's avonds Tallinn verder hebben bekeken en uiteten zijn geweest in een Arizona restaurant. Buitengewoon vreemde keuze, die overigens goed uitpakte, al was de setting nog steeds ietwat raar. Vervolgens ontiegelijk slecht geslapen, omdat de centrale verwarming helaas niet uit gezet kan worden. De hele flat krijgt evenveel warmte, of je nou wil of niet. Ditzelfde geldt voor de slaapkamer, zodat wij uit ons bedje dreven van het zweet. Het is dan ook geen slimme keus om je matras naast de verwarming te leggen, maar al doende leert men natuurlijk.
Vandaag zijn we bij de ambassade langsgeweest, alwaar Amir, mijn voorganger, ons een rondleiding gaf en ons introduceerde aan de overige medewerkers. De ambassadeur was helaas in Nederland, zul je net zien, maar het was een erg leerzame meeting. Weet nu in ieder geval enigszins wat ik moet gaan doen en waar. Heb een hele verdieping voor mezelf :)
De lunch genuttigd in een ontzettend cool Russisch restaurant (zie enkele foto's), die zeker aan te raden is voor de Tallinngangers. Daarna verder Tallinn bekeken en naar een Italiaans restaurant (Vapiano) geweest. Schijnt een wereldwijd concept te zijn, waarbij je een pas krijgt, waarna je bestelt en je kan gaan eten. Wordt vers bereid en het is verdikkeme goedkoop. Kortom, een tip, en het schijnt in Den Haag te zitten. Er volgt spoedig meer, maar jullie zijn dit ellenlange bericht waarschijnlijk allang zat, dus.. tot ziens of zoals we hier zeggen: Head Aega!

• 30 Januari 2009 - 19:46

Marc Van Den Heuvel:

Leuk!!!

• 30 Januari 2009 - 20:08

De Sirootjes:

Hoi Marc en Carlijn,

We lezen net je eerste indrukwekkende verhaal!
    Leuk dat je al op de plek zit en dat we al foto's gezien hebben van oa je riante slaapkamer!

Zo te horen voel je je al redelijk thuis en komt het helemaal goed daar!

Zoals je al gehoord hebt is tante Annie naar de dokter geweest en gaat het langzaam de goede kant op nu. Been omhoog en ome Theo neemt de wandelzorg van Rakker op zich!

Nou succes daar en we volgen je verhalen zeker!

Groetjes Kees, Naad, Twan en Jessica

• 30 Januari 2009 - 20:09

Marianne:

hoi lieve allebei. leuk om de eerste verhalen te lezen. jammer dat de beloofde eerste klas trip niet waargemaakt werd. hoe werkt het bellen via hallo buitenland? carlijn kan het ons volgende week wel uit de doeken doen. succes verder en we spreken elkaar wel weer. liefs.

• 30 Januari 2009 - 21:08

Thorsten:

Heey Marc!

Goed dat je wat tijd hebt gevonden om al je verhalen op te schrijven! Erg leuk om te lezen! Bevalt het nog nog altijd in Tallin en op de ambsassade? (Ik zie je al zitten op je eigen afdeling, The West Wing :P) Doe Carlijn en onze Kairi Poes de groeten en maak er een mooie tijd van! Tot de volgende update!

Groeten,
    Thorsten

Ps: gezellig ghetto kamertje trouwens, erg sfeervol! Kan Jan de Bouvrie nog een Russisch puntje aan zuigen!

• 30 Januari 2009 - 21:36

Monique Dekker:

Hoi Marc en Carlijn,

Wat sneu dat jullie steeds uit eten moeten. Veel plezier nog met z'n tweetjes en sterkte straks...!
    Liefs, Monique

• 30 Januari 2009 - 23:57

Gijs:

Hey Marc en Carlijn!

kijk dat ziet er goed uit, die foto´s! Is de kou nog een beetje te pruimen? En zijn jullie al in discotheek Hollywood geweest?? (aanrader!)

Groeten uit Argentinie!

Gijs

• 31 Januari 2009 - 06:05

Pieter:

Een goede morgen vanuit een stervenskoud noorwegen. Ik hoop dat het voor jou en carlijn draaglijker is dan voor mij, moet zometeen met een grote groep noorse dames gaan skien, afzien dus! Veel succes daar met de eerste dagen wennen aan alles en we horen nog wel van je! Groeten uit lillehammer, pieter

• 31 Januari 2009 - 07:59

Max:

Dit is hilarisch! Nu al :) Ik denk dat deze jongen wel een keertje langskomt, die Efteling sfeer bevalt me prima! Haha het ziet er allemaal zo lief en klein uit.

Maar, goed om te lezen dat jullie heelhuids zijn aangekomen, zij het dan met pijn in de benen... Dat Russische restaurant straalt meteen gezelligheid uit!

En je hebt in ieder geval al 2 woorden estisch geleerd, dat doet me deugd :)
    He geniet er nog van samen, voordat je in je eigen verdieping aan de slag moet!

Groetjes,
    Fritz

• 31 Januari 2009 - 12:38

Marco:

Gaaf man dat je veilig bent aangekomen! Pieter zit nu met z'n luie reet in Noorwegen, jij lkkr in Estland. Blijft voor Bas, Stan en mij maar het saaie NLD over. We gaan zeker proberen ff langs te komen...je krijgt er snel bericht over!

Grtz
    Marco

p.s: ook de groetjes aan Carlijn

• 31 Januari 2009 - 15:40

De Seniortjes:

Wat leuk om je stage-ervaring zo te kunnen volgen! Je kamer is wel TOP-gezellig.... Foto's geven een oude "rijke" historie aan. Heel veel plezier en hopelijk een ERG leerzame periode toegewenst, maar eerst genieten van een paar daagjes met Carlijn!
    regenachtige groetjes uit Curacao

• 31 Januari 2009 - 19:28

De Ackertjes.:

Wat leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen.
    En onze eerste reactie op je foto's was net als die van "max", net de efteling.
    Maar goed, geniet een beetje van alle nieuwe indrukken en heel veel sukses als het ëchte leven op de ambasade begint.
    Voor carlijn een hele goede vlucht naar huis op maandag, en we volgen je op de pc.
    Groetjes van ons allemaal en maak er wat van, Liefs nr 24.

• 01 Februari 2009 - 12:23

Sander:

Ha menneke,

Kuningas?! Ja zeit ie..Wat is er gebeurd met El Rey?

Veel plezier op de afdeling (Land van Laaf?) in de Estische Efteling.

Groeten,
    Sander

• 01 Februari 2009 - 14:50

Oma:

Hoi allebei, Fantastisch dat we je zo kunnen volgen.Jammer dat de reis niet zo leuk was! Gelukkig zijn de eerste indrukken in Estland wel positief. Hopenlijk blijft het ook zo. Carlijn,goede reis terug, liefs, Oma.

• 01 Februari 2009 - 16:27

Leny:

hoi marc en carlijn heeft even geduurd voor ik snapte hoe het werkte maar met hulp van marian komt het dus goed ben blij dat je zo positief bent maar ben ervan overtuigt dat het je ver gaat schoppen daar vergeet niet hoe trots ik op je ben heel veel liefs voor jullie allebei en carlijn morgen een betere terug reis niet tussen de kippen en de geiten hoop ik veel liefs mam