De eerste dag - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Marc Heuvel - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Marc Heuvel - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marc

10 Februari 2009 | Estland, Tallinn

Gegroet allen,

Allereerst mijn excuses dat ik gisterenavond geen berichtje meer heb geplaatst, maar Kairi had het internet nodig voor werkdoeleinden, dus dat leek me een goede reden om het bericht later te plaatsen.
Hoe was de eerste werkdag? Nou ja, weinig werk, veel dag.
Laat ik beginnen met het opstaan, omdat de meesten van jullie daar nogal sceptisch over waren (terecht?) :). Dit ging uitermate goed. Ik stond om 7.00 uur naast mijn bedje (matrasje) en heb heerlijk rustig ontbeten. De wandeling naar de ambassade ontwaakte me en toen..
Het was zeker geen onverdienstelijke dag, maar er was niet echt veel ambassadewerk beschikbaar, of zeg maar beter niets. Ik heb de hele dag mogen lezen voor mijn scriptie, dus dat was ook niet geheel onplesant.
Wel 's middags mee geweest naar een briefing, een praatje, van het ministerie van Buitenlandse Zaken over een handelsovereenkomst tussen Baltische landen. Dit was op zich niet zo belangrijk, maar het was wel grappig om in de ambassadeauto te zitten. Geeft op zich toch een grappig gevoel om rondgereden te worden met een CD-sticker op je auto.
Verder is iedereen op de ambassade heel erg aardig en word ik van alle kanten geholpen met de scriptie. Één van de Estse medewerkers bood aan om Estse documenten te vertalen en de ambassadeur helpt met alle mogelijke literatuur en bronnen. Kortom, wat dat betreft, komt het aardig op gang.
Ik moet nu snel gaan, want moet over welgeteld zes minuten vertrekken. Oftewel, een kort en niet eens zo krachtig berichtje, maar wellicht de volgende keer meer.

Groeten uit een dooiend en niet onplezierig Tallinn,

Marc

  • 10 Februari 2009 - 05:51

    Fritz:

    Oooooh, dan komt het dus helemaal goed! Steun van alle mogelijke kanten :)
    Succes ermee en hou ons op de hoogte. Ik ga hier ook weer aant werk.

    Groetjes,
    Fritz

  • 10 Februari 2009 - 06:40

    Ackertjes, :

    Leuk zeg, zo'n eerste dag.
    En zoveel medewerking is alleen maar plezierig,ondanks weinig ambasadewerk.
    Sukses verder, en we volgen je!
    Groetjes uit een regenachtig nederland.

  • 10 Februari 2009 - 07:21

    Leon:

    Heb je nu eigenlijk ook diplomatieke immuniteit? :)

  • 10 Februari 2009 - 08:19

    Leny :

    mooi alle steun die je er hebt en nog mooier dat het je gelukt is met opstaan ben trots op je komt dus ook wel goed met je heel veel liefs mam xx

  • 10 Februari 2009 - 09:09

    Marieke:

    Wauw, 7 uur naast je bedje. Dat ben ik niet gewend van jou! Dan moet het denk ik wel helemaal goedkomen. Ook gezien alle hulp die je krijgt zit je wel gebakken denk ik. Ook mooi dat Tallinn dooiend is, scheelt ook als weer met de wil om uit bed te komen. In de kou overal heen is een onplezierig vooruitzicht als je in je warme bedje ligt. Veel plezier en succes nog! Kus

  • 10 Februari 2009 - 10:42

    Corinne:

    Eerste dagen zijn meestal "Whaaaa (gapend) veel dag" Tip voor opstaan: een radio vals en hard in de andere hoek van de kamer plaatsen. Echter, ook jij bewijst, dat de wil om op te staan toch wel echt tussen de oren zit.... hahahaha. Heel veel plezier en leerzame tijd toegewenst vanuit onze tropische wintertijd (REGEN)

  • 10 Februari 2009 - 10:59

    Marianne:

    Hoi Marc,
    Ik ben trots op je, maar ik had ook niet anders verwacht; als het moet kun je het gewoon. het is wel te hopen dat er meer werk komt, anders duren de dagen wel erg lang. maar je scriptie vaart daar wel bij. Liefs, Marianne en Liebbe

  • 10 Februari 2009 - 11:02

    Oma:

    Hallo Marc,
    Deftig he om in een CD auto te rijden hahaha. Fijn dat alles zo goed gaat, en dat je zoveel medewerking krijgt. Hopenlijk blijft het zo.Liefs, kus Oma

  • 10 Februari 2009 - 12:38

    De Holletjes:

    Ha Marc,
    Dus je hebt het spits afgebeten, gelukkig maar.
    Lijkt me toch even spannend om te beginnen. Als je een beetje gewend bent zal er vanzelf wel meer werk komen, zo gaat dat meestal. Ga je verder nog leuke dingen doen?
    Met ons gaat alles goed, Finn kan al goed los lopen en niets is veilig hier ;-) Groetjes, Jeroen, Sandy en Finn

  • 10 Februari 2009 - 16:39

    Suuz En Gijs:

    kijk zo stel ik het me voor: Marc in een CD-auto met een aktetasje! Klinkt goed die stage op de ambassade zo! Hollywood al van binnen bekekn inmiddels?
    Hier in Argentinie gaat t uitstekend, ben in Buenos Aires en Suzette is gisteren gearriveerd, erg gezellig!

    Succes nog en groeten!

  • 10 Februari 2009 - 17:11

    Liebbe:

    Hoe voelt dat nou als lid van het corps diplomatique?
    Verplicht een stropdas dragen en al die lunches en banquetten! Heb je nu ook aan auto met chauffeur!
    Ook handig lekker op stap met een ambassade-auto.
    Wat ik me afvraag: wat doet een ambassadeur eigenlijk gedurende de dag.
    Goed opletten dan kun je veel leren van het diplomatie-wereldje.Succes met je masterscriptie. Ik lees dat je van alle kanten medewerking krijgt.
    Ga je goed! Tot schrijfs / horens.


  • 13 Februari 2009 - 10:40

    Pieter:

    Jo beste man,
    Dat klinkt als een heel mooie afstudeerscriptie als ik het zo allemaal hoor. En troost je, sommige andere mensen hebben ook stages waar ze soms laat ik het zo zeggen: een beetje verveeld worden:P Het personeel is op het archief heel behulpzaam enzo, maar de hele dag stil zitten in een ruimte waar je liever niet dan wel mag praten en waar alleen maar oude lijken bezig zijn de oudere lijken uit hun stamboom op te zoeken. Ik ben nu bezig met een publicatieboek van de stad uit 1777 en enkele jaren daarna. Op zich heel interessant omdat je echt alle dingen te weten komt die je nooit verwacht had. Bijvoorbeeld over alle ziektes die er uitbraken, maar ook dolle honden die doodgeslagen moeten worden enzo, allemaal zoooo subtiel! Maargoed, het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik een log op jouw log bij ga houden;) dus veel succes met het onderzoek en wellicht geven ze je wat meer ambaserende dngen te doen haha! Gegroet en tot weldra.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2009

Kou, drank en Michiel

17 Februari 2009

Inmiddels een week en drie scriptieonderwerpen ver

10 Februari 2009

De eerste dag

04 Februari 2009

Officieus ambassadepersoneel

30 Januari 2009

De aankomst
Marc

Actief sinds 30 Jan. 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 4771

Voorgaande reizen:

28 Januari 2009 - 30 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: